Den goda feen

En Fe kom fram till det äkta paret och sa:
- Eftersom ni har varit ett exemplariskt gift par i 35 år nu, ska jag uppfylla varsin önskan åt er.

- Då vill jag resa Jorden runt med min käre make, sade frun.

Fen viftade med sin trollstav. ABRAKADABRA...! Och vips hade fen två Jorden-runtbiljetter i sin hand.

Och nu var det makens tur. Han tänkte en liten stund och sa.
- Eftersom det här kan bli lite speciellt... Jag menar, en Fe dyker ju bara upp en gång i livet... Så... Jag beklagar älskling, men min önskan blir den att jag vill ha en fru som är 30 år yngre än jag själv.

Frun blev mycket arg och besviken, men en önskan är en önskan.

Fen viftade med sin trollstav igen. ABRAKADABRA...!
och plötsligt blev maken 90 år gammal!

Så gott folk: Karlar är karlar men Feer är ändå kvinnor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0