Ölöppnaren

Tre sköldpaddor, Jonny, Micke och Billy, bestämde sig för att gå på picknick. Så Jonny packar picknickkorgen med några flaskor öl och mackor. Problemet är bara att deras picknickställe är beläget 10 km bort, så det tar dom tio dagar att ta sig dit.

Väl framme packar Jonny upp maten och ölen.
- Okej Billy, ge mig ölöppnaren.
- Jag tog inte med mig den, säger Billy. Jag trodde du tog med den?
Jonny blir orolig. Han vänder sig mot Micke.
- Tog du med ölöppnaren?
Självklart tog inte Micke med sig den, så dom är fast 10 km hemifrån utan ölöppnare.

Jonny och Micke ber Billy att gå tillbaka och hämta den, men han vägrar med förklaringen att dom andra två kommer äta upp alla mackorna medan han är borta. Två timmar senare, efter att Jonny och Micke har svurit på sina sköldpaddsliv att inte äta av mackorna, går han till sist med på det. Så Billy ger sig iväg längs med vägen i ett stadigt tempo.

20 dagar går men Billy har inte kommit tillbaks. Jonny och Micke svälter. Men ett löfte är ett löfte. Så dom låter bli mackorna.

Ytterliggare fem dagar går och fortfarande ingen Billy. Men ett löfte är ett löfte.

Men till slut klarar dom inte av hungern längre så de bestämmer sig för att ta varsin macka. Dom packar upp två mackor och precis som dom ska ta varsin tugga hoppar Billy fram från bakom en sten och utbrister:
- Jag visste det!! Era jävla lögnare! Jag tänker fan inte gå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0