Biologilektion

Sjätteklasslärarinnan, Fröken Lund frågade sin klass:
- Vilken mänsklig kroppsdel ökar sin storlek tio gånger när den blir stimulerad? 

Lisa reste sig upp och utbrast:
- Du borde inte ställa sådana frågor till sjätteklassare! Jag skall berätta det här för mina föräldrar och de kommer att berätta det för rektorn, som då kommer att avskeda dig!

Fröken Lund ignorerade henne och ställde samma fråga igen.

Lisa stod då med öppen mun och sade sedan .
- Nu kommer du allt att få stora problem.

Lärarinna fortsatte att fråga,
- Är det någon som kan svaret?

Till slut så reste sig Patrick upp, tittade sig nervöst omkring, och sa:
 - Den kroppsdel som ökar sin storlek tio gånger när den blir stimulerad är pupillen i ögat.

- Ja, det är helt rätt Patrick! sa fröken Lund. Sedan vände hon sig till Lisa och sa.
- Och för dig min lilla flicka. Så har jag tre saker att säga: För det första har du snuskig och osmaklig fantasi. För det andra så har du inte läst läxan du skulle ha läst till idag och för det tredje kommer det en dag när du kommer att bli mycket, mycket besviken!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0