Klok gumma

En gammal gumma kom gående med två svarta sopsäckar på släp, en i varje hand. Det var ett litet hål i en av säckarna och en hundralapp trillade ut. Detta observerades av en poliskonstapel som hejdade gumman och frågade vad som stod på.

- Jo du förstår, konstapeln, sa gumman, hela säcken är full med hundralappar. Men tro inte att jag stulit dem. Jag bor precis vid fotbollsplanen och karlarna brukar kissa i min trädgård när det är match. Men se, då står jag där på lur med en rejäl häcksax och säger "Hundra kronor annars klipper jag av den".

- Det var ingen dum idé, skrattade konstapeln. Är det hundralappar i den andra säcken också?

- Näää... det är ju inte alla som betalar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0