Fotbok eller fotobok

Såg den här annonsen på aftonbladet.se för ett tag sedan och blev lite full i skratt. Jag menar, vem vill göra en bok med bilder på fötter? Inte jag ialla fall, eller...


Aftonbladets annons om fotbok


Hrm, nåväl, jag kunde inte låta bli att dyka ner bland mina bilder och OM jag nu skulle få för mig att göra en fotbok så kanske det skulle vara med dessa fot-on.

Några av bilderna är från i somras när vi var på - förlåt uttrycket - resande fot i Thailand och Malaysia.


Elefantfötter
I Thailand var vi bland annat på elefantsafari vilket var en ny och spännande upplevelse. Här är fötterna på en av elefanterna som inte behövde trampa runt med turister på sin rygg.


Leopardtassar
Inte så långt ifrån elefanterna fanns en stackars leopard. Den var fastkedjad och såg drogad och ledsen ut. Många turister betalde en slant och lät sig fotograferas tillsammans med den - men vi gick därifrån.


Vitt vin i glas på fot
På kvällen åt jag hummer och drack ett otroligt gott vin. Jag fick namnet på vinet men det finns inte på Systembolaget här hemma. Typiskt.


Fot på sköldpadda
När vi var i Malaysia åkte vi bland annat ut till en av öarna på östkusten. I receptionen på stället där vi bodde fanns några pyttesmå och jättesöta sköldpaddor. I övrigt så hade vi en helt underbar tid på ön med mycket sol, bad och snorkelturer.


Små fötter som svalkas i luftkonditionering
Vi åkte bil till självaste huvudstaden Kuala Lumpur för att shoppa lite. Här är barnbarnets fötter som svalkas i bilens luftkonditionering.


Fötter i spegel
Det var tråkigt att vänta medan de andra provade kläder så barnbarnet och jag roade oss med speglarna istället.


Doctor fish putsar foten i ett fiskspa 
Efter en heldag i varuhusen var det skönt att stoppa ner fötterna i ett fiskspa. Det kittlades mycket i början när fiskarna pustade bort gammal hud från fötterna men efter en stund kändes det bra. Allra skönast var fotmassagen efteråt.


Kattass
Hemma i Sverige igen vaktade vi äldsta dotterns katt, en mysig och helgosig bondkatt. Det var roligt med en fyrbent varelse i huset igen. Vi hade illar som husdjur förut om nu är jag jättesugen på att skaffa en igen. 


Grodfot
När barnbarnet var tre år skaffade jag ett litet akvarium och vi hade några kampfiskar. Akvariet byttes snart ut till ett större och fler fiskar flyttade in. Några fiskar dog och när vi skulle skaffa nya ville barnbarnet ha grodor istället. Två dvärgklogrodor blev det - Doris och Grodis. Här visar Doris upp sin fina simfot.


bebisfot
I december 2011 fick min äldsta bonusson en liten och mycket efterlängtad dotter. Så den sötaste foten av alla är nog denna, som på bilden är en vecka gammal.


Vilka bilder skulle du ta med i din fotbok?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0