Fototriss - Doft/lukt

Det var inte helt lätt att bara välja tre bilder till det här temat. Men från en lång, lång lista med dofter som jag tycker om blev det iallafall dessa:

Lindblommor
Lindblommor

Linden, detta underbara träd vars blomdoft når mig långt innan jag ens ser trädet. Det är härligt att bara stå och titta på när alla bin och humlor samlar in sin honug.

Illrar som sover i en hood-tröja.
Iller
Vi har haft tre underbart roliga och härliga illrar som husdjur. De kryper gärna in och sover i något mjukt och mysigt... och det är då som de luktar som bäst! Jag vet inte hur många gånger jag plockat upp dem bara för att få snusa på deras tassar och i den mjuka pälsen på magen mellan framtassarna. Det går inte att beskriva doften annat än "varm ylleiller", men hur många förstår den beskrivningen?
På Svenska illervänners hemsida kan du läsa mer om illar

Eau Svelte, Christian Dior
Eau Svelte
Dofternas doft. Den är lätt, frisk och fräch och är i mitt tycke den absolut godaste i lukta-go-väg.

Fototriss - tre bilder på ett tema

Kommentarer
Postat av: Marie

Har ingen aning om hur illrar luktar - men mys luktar alltid gott. Goa bilder...

2009-02-14 @ 23:44:10
URL: http://leyaridgeback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0