Fototriss - Tidens tand

"Låt dina foton visa vad tidens tand har åstadkommit och hur de påverkat ditt eller dina motiv" skriver Helena på Fototriss om veckans utmaning. Och här är vad jag hittat:

Trappsteg
Trappsteg
Slitna trappsteg i en fastighet mitt i Stockholm. Huset byggdes 1921 och här är det många som gått upp och ned genom åren.

Abakus
Abakus
En sliten och välanvänd abakus som jag fick av min svärfar för många år sedan. Han skulle lära mig att räkna med den men det blev inte så. Nu är han inte i livet längre men kulramen finns kvar och hänger på väggen i vardagsrummet.

Receptbok
Receptbok
Min gamla, slitna receptbok. Boken håller knappt i hop och många sidor är lösa. På några sidor har ungarna ritat när de var små och på en del ställen har texten försvunnit. Jag fick en ny, fin, spiralbunden anteckningsbok av ena dottern för att skriva in recepten där men eftersom jag är så van med den här gamla så har det inte blivit av... än. Vi får väl se ifall jag får "ändan ur" nångång.

Fototriss - tre bilder på ett tema

Kommentarer
Postat av: Marlene

man ser att receptboken är välanvänd! (:

2009-04-17 @ 01:35:38
URL: http://nedja.blogg.se/
Postat av: m

Så fina bilder! Receptboken är härlig! Har liknande exemplar, fast tryckta, men som man numera måste handskas väldigt försiktigt med!

2009-04-17 @ 14:43:55
URL: http://sjuttioprocentfoto.blogspot.com
Postat av: Emil

ja den receptboken är det nog dags att byta ut snart...

2009-04-17 @ 15:53:30
URL: http://fmil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0