Balkongfix

Så här ser det ut på min balkong just nu. Det enda jag väntar på är att solen och värmen ska komma för att stanna.

Tomater och kryddväxter bakom sommargardin
Här ska det förhoppningsvis växa broccoli, körsbärstomater och kryddväxter som basilika, rosmarin, dill och persilja. I blomlådan har jag sått luktärtor och svartöga bland penséeplantorna.



I träbyttan har jag sått ringblommor och i cykelkorgen solrosor. I hinkarna har jag satt potatis (Swift tror jag att de hette). Bakom krukorna skymtar en halv jordsäck där jag också petat ned en potatis.

I terrakottakrukan har jag lavendel, kinesisk kärleksört och vit hänglobelia och i den vita krukan har jag sockerärtor.




I den vänstra krukan har jag ett frö (kärna) av en lotusblomma. Jag har ingen aning om hur man driver upp en sån så jag chansar lite. Kärnan var knallhård så jag hade sönder det lite grann innan jag la den i krukan som jag fyllt med lite jord och mycket vatten. ... Undrar förresten om det skulle vara bättre om jag la kärnan i akvariet istället, vad tror ni?  

Blomman till höger är en "fetblading" som jag fick förra sommaren. En annorlunda blomma som "skjuter skott", "sätter frön" eller vad jag ska kalla det, längst ut på bladen. Nån som vet vad blomman heter?


Kommentarer
Postat av: AnnCathrine Eriksson

Oj, här lyser flitens lampa! :-) Det var inte lite du hade sått. Så kul när allt kommer igång och växer... Å broccoli, mums!

2010-05-26 @ 10:32:32
URL: http://glitterboden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0