Fototriss - Överexponerat

"Det vi ska ha fokus på denna gång är ÖVEREXPONERAT", skriver Helena på Fototriss. "En bild kan ju både vara överexponerad av misstag och helt medvetet. Det kan bli snygga effekter med delar av bilden överexponerad, så experimentera på och se vad ni kan få fram för resultat. Har ni ingen systemkamera som ni kan justera exponeringen i, så går det ju faktiskt att trixa med det i ett bildbehandlingsprogram också i efterhand."

Ja, jag har en systemkamera som jag har på tok för stor respekt för och knappt "törs" använd. Men nu kände jag mig inspirerad för att experimentera med överexponeringen. Så efter att ha kollat i manualen hur man ska göra så var det bara att sätta igång.

Så här, gott folk, är mina överexponerade bilder.










Det här var en rolig utmaning eftersom jag fick mig en kameraövning också. Gärna fler sådana.

Förresten... Jag såg sen att jag kan ändra exponeringen i mina små kompaktkameror också men då var jag redan klar med bilderna. Tur för mig ;o)

Fototriss - tre bilder på ett tema

Kommentarer
Postat av: BigMama (Lotta)

Snygg triss! =) Gillar nummer tre.

2010-05-25 @ 16:28:47
URL: http://gbgmamman.blogspot.com
Postat av: Helena/Bildbloggerian & Fototriss

Vad roligt att veckas tema gav dig en liten övningsrunda med kameran :) Det är ju kul när man måste tänka lite annorlunda än vad man är van vid. Och resultatet blev ju bra - gillar speciellt smörgåsbilden!



Tack förresten för snälla ord om mina bilder!

2010-05-25 @ 20:41:56
URL: http://exponerat.blogspot.com
Postat av: AnnCathrine Eriksson

Härlig triss du hade fått till! Smörgåsbilden blev min favorit.

Så kul att du blev inspirerad till att experimentera. Jag håller med dig, kameraövningar är himla bra.

2010-05-26 @ 10:37:30
URL: http://glitterboden.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du har verkligen lyckats! Själv är jag inte nöjd varken med mina foton eller veckans tema. Allt prunkar ute!



Jag tycker att du lyckats bra mycket bättre än mig! Grattis

2010-05-26 @ 19:37:57
Postat av: Len@

Fina överexponerade bilder...gillar mittenbilden..visst var det kul att experimentera... ;)

2010-05-26 @ 21:30:16
URL: http://lenasfotoram.blogspot.com
Postat av: Anonym

Knäckebrödet kan få vem som helst att bli hungrig!!

Snygg bild! Dom andra var inte fyskam dom heller!

2010-05-27 @ 19:15:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0