Fototriss - Kärlek och romantik

Tänkte försöka komma igång och fototrissa igen...

Temat är "Kärlek och romantik", som för mig är lika med Hjärta. Den här gången är det tävlig också med fina priser från Coolstuff. Spännande spännande.

Jag känner mig lite ringrostig efter ett lååångt uppehåll men här är i alla fall mina bilder.

Hjärtan på tråd
Hjärtan på tråd heter den här växten som jag har på jobbet. Den är väldigt skir och vacker tycker jag.


Porslinshjärta
En sött litet porslinshjärta med röda rosor på. Fick det av mina döttrar för länge sedan.


Hjärtformad bloddroppe på plåster
Den här hjärtformade bloddroppen är en kärleksförklaring från någon där uppe som verkar gilla mig ;o).

2005 drabbades jag av bröstcancer och för att nu göra en lång historia mycket kort skulle jag, som en del i behandlingen, bland annat få en spruta i magen varje månad under flera års tid.

När jag såg att bloddropparna efter den första sprutan hade bildat formen av ett hjärta på plåstret blev jag jätteglad och tolkade det snabbt som ett gott tecken och ”levde” ganska länge med den positiva känslan. Efter det tittade jag på alla plåster men det blev inte aldrig något mönster på dem.

För ett halvår sedan var det äntligen dags för den sista sprutan och min vana trogen tittade jag även på den lilla plåsterlappen. Och döm om min förvåning när jag såg att det var ett hjärta på detta, det sista plåstret! Ni kan ju förstå att jag blev glad!

Fototriss - tre bilder på ett tema

Priserna i tävlingen är från Coolstuff


Kommentarer
Postat av: Eva

Fin, personlig, triss! :-) Gillade din hjärtedroppsberättelse!

2012-02-07 @ 21:10:23
URL: http://provtyckningar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0