Smart

En polisman har stannat en ung kvinna som kört i 80 km där bara 30 km är tillåtna.
- Får jag se ditt körkort? säger polismannen
- Jag har inget körkort längre, svarar kvinnan. Det togs ifrån mig för några veckor sedan när jag körde rattonykter för tredje gången.
- Jaså, kan jag då få se registreringsbeviset?
- Det här är inte min bil, den har jag stulit.
- Vad, är bilen stulen?
- Ja, sa kvinnan, men låt mig tänka efter. Jag tror att jag såg registreringsbeviset i handskfacket när jag la ditt min pistol.
- Har du en pistol i handskfacket?
- Ja det stämmer. Jag kastade in där när jag hade skjutit ihjäl ägarinnan till bilen och efter det att jag hade lagt liket i bagaget.
- Ett lik i bagaget??
- Javisst!

Efter den här upplysningen begär polisen förstärkning av sin chef. Bilen omringas och när chefen anländer, närmar sig denna långsamt kvinnan och frågar en gång till:
- Kan jag få se ditt körkort?
- Javisst, här är det (visar sitt giltiga körkort).
- Vems är bilen?
- Min! Här är registreringsbeviset.
- Kan du vara snäll och öppna handskfacket, jag skulle vilja se om det finns en pistol därinne.
- Självklart, men jag har ingen pistol där (och det var det naturligtvis inte heller!).
- Kan jag få kasta en blick i bagaget. Min medarbetare säger att det finns
ett lik därinne. (Bagaget är tomt).
- Nu förstår jag ingenting längre. Polismannen som stannade dig sa att du
inte hade något körkort, att du hade stulit bilen, att det fanns en pistol i handskfacket och ett lik i bagaget.
- Fantastiskt!!! Och jag slår vad om att han påstår att jag har kört för fort också!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0