100. Eld eller Flammor (38/365)

Majbrasa eller valborgsmässoeld
Ja nu är valborgsmässoafton över för den här gången. Att fira Valborg, eller "sista april" som vi sa, var nåt speciellt när jag växte upp. Då släpade vi ungar själva ihop till majbrasan. Det var allt från ris och gamla julgranar till bräder som vi tiggde från "sågen nedanför backen".

Förutom smällare skulle man ha vakagotta den kvällen. Det var godispåsar som innehöll blandade karameller, chokladbitar och läsk som vi köpte på kiosken. Jag har förstått att vakagottan var något regionalt för när jag berättar om det nu är det ingen som känner till det :o( ...men det är goda minnen :o)


365 Foton 2009 - En utmaning som räcker hela året

365 Photos in 2009, Julie Mcleod


Till min temalista

Kommentarer
Postat av: Charlotta

Vilken stämningsfull bild. Så bra med alla personer som framträder i silhuett framför den mycket färgstarka brasan.

2009-05-11 @ 23:12:13
URL: http://livetmedleran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0